Data publikacji: 04.05.2023
Autor: Aneta Baduchowska, Barbara Turska

Lekcja techniki z Escape Room

Escape Room to miejsce, gdzie fikcja mierzy się z rzeczywistością, a jego uczestnicy stają się bohaterami nieznanej przygody.

Świat Escape Room jest dla dużych i małych interesującym miejscem, gdzie możemy odbyć wspaniałą przygodę. Na lekcję techniki mówiącą o tym, jak nakryć do stołu, warto postawić na Escape Room. Ciekawa forma przekazu wiedzy w połączeniu z podręcznikiem na pewno skoczy się sukcesem.

Autorefleksja

Chcąc przekazać uczniom treści z podręcznika w sposób budzący w nich ciekawość wykorzystałam Escape Room. Dodatkowo po każdym wykonanym zadaniu uczniowie mogli otworzyć pudełko, a zawarte w nich elementy pozwoliły im nakryć do stołu. Nie dzieliłam uczniów na grupy, natomiast mówiłam im, że stanowią jedną całość, ponieważ losowałam wybiórczo za pomocą patyczków laryngologicznych, na których były wpisane ich imiona. Na koniec przygotowałam pudełko z niespodzianką, gdzie były ukryte dla nich ciastka maślane/lizaki czekoladowe.

Wszyscy uczniowie brali chętny udział w Escape Room. Zanim wylosowałam osoby, które mają wykonać zadanie/podać treść rozwiązania już podnosił się „las rąk” osób chętnych.

Po tym temacie uczniowie znali zasady zachowania się przy stole, potrafili również nakryć do stołu.

Zapraszam do zapoznania się ze scenariuszem zamieszczonym poniżej artykułu.

Aneta Baduchowska
nauczycielka w Szkole Podstawowej nr. 30 im. Króla Kazimierza Wielkiego w Lublinie
Komentarz obserwatorów

Zajęcia zostały ocenione bardzo dobrze. Według obserwatorów wszystkie zaplanowane cele zajęć zostały zrealizowane. Widoczne było zainteresowanie i zaangażowanie uczniów. Zastosowanie narzędzi TIK znacząco uatrakcyjniło zajęcia. Wykorzystanie Escape Room przyczyniło się do dużego zaangażowania uczniów.

Komentarz (0)

Dodaj komentarz
  • Brak komentarzy

Opcje strony

do góry