
Publikacje pozostałe
-
Data publikacji: 14.12.2022Autor: Dariusz Kiszczak
Scenariusz „Co robić, aby się nie zarazić?”- o wirusie grypy oraz higienie
W ramach działań promujących profilaktykę zdrowotną zostały przygotowane przez Ogólnopolski Program Zwalczania Grypy scenariusze lekcji dla klas 1-3 szkół podstawowych „Co robić, aby się nie zarazić?” - o wirusie grypy oraz higienie.
-
Data publikacji: 13.12.2021Autor: Dariusz Kiszczak
Artykuł "Opór wobec stanu wojennego na Lubelszczyźnie"
Dr Marcin Dąbrowski, Oddziałowe Biuro Badań Historycznych IPN Lublin, jest autorem artykułu "Opór wobec stanu wojennego na Lubelszczyźnie. Niezgoda na 13 grudnia". Polecamy jako opracowanie dla nauczycieli historii, WOS czy na lekcję wychowawczą.
-
Data publikacji: 12.06.2019Autor:
Projekt "Zdobyte doświadczenie inwestycją w przyszłość lubelskiego technika"
Pani Agata Nossowska z Zespołu Szkół Budowlanych im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Lublinie jest autorką tekstu "Zdobyte doświadczenie inwestycją w przyszłość lubelskiego technika". Przedstawia w nim przebieg projektu przeprowadzanego w ramach programu „Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanego ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe.
-
Data publikacji: 23.01.2019Autor: Teresa Kozioł
DIY w edukacji – rozwijanie kreatywności uczniów poprzez tworzenie materiałów dydaktycznych
Od lat zastanawiam się, w jaki sposób rozwijać kreatywność uczniów, aby z jednej strony uczenie się sprawiało im jak najwięcej radości, a z drugiej pozostawiało w pamięci jak najwięcej treści i pozwalało na realizację celów stawianych przez nauczyciela. DIY – to popularny skrót wyrażenia, które w tłumaczeniu z angielskiego "do it yourself" oznacza – zrób to sam i coraz częściej rozpowszechnia się w skali globalnej pokazując, jak samodzielnie wykonać różne przedmioty z różnych dziedzin. Termin ten pojawił się również w edukacji.
-
Data publikacji: 17.09.2018Autor: Renata Sugier, Dariusz Kiszczak
Okolice poezji 'Jesienne Debiuty Poetyckie' 1998 - 2017
Pani Renata Sugier, nauczyciel z V LO im. Marii Skłodowskiej-Curie w Lublinie jest autorką tekstu, w którym podsumowuje 20 lat realizacji projektu 'Jesienne Debiuty Poetyckie' 1998 - 2017' . 'Można zamknąć to refleksją, że Jesienne Debiuty Poetyckie tworzą niezwykłą przestrzeń dla dialogu „kandydatów na poetów” ze znanymi i cenionymi literatami, artystami, członkami ZLP oraz pracownikami naukowymi KUL Jana Pawła II'.
-
Data publikacji: 20.06.2018Autor: Dariusz Kiszczak
"'Faraon' Bolesława Prusa i 'Świetna i najświetniejsza' Natalii Rolleczek jako powieści realistyczne i psychologiczne
Powieść hiistoryczna 'Faraon' Bolesława Prusa z 1895 r. krytycy literatury powszechnie uznają za jedno z najwybitniejszych dzieł realizmu polskiego, niezwykłego tekstu, której fabuła jest osadzona w realiach starożytnego Egiptu. Jednym z bohaterów tej powieści jest Herhor, arcykapłan Amona, a następnie faraon. 'Świetna i najświetniejsza' równiez jest powieścią historyczną nawiązują do antyku egipskiego, ale innego okresu w dziejach Krainy Kem, do czasów schyłkowych, do powstania wspaniałego miasta Aleksandrii, lecz pod rządami administaracji Rzymu. Autor publikacji (dr Dariusz Kiszczak) porównuje te dwie powieści, uwypuklając artyzm 'Faraona' i 'Świetną...' jako ciekawą beletrystykę, która dorównuje wartościom estetycznym i poznawczym powieści Bolesława Prusa.
-
Data publikacji: 08.06.2018Autor: Dariusz Kiszczak
Projekt 'Staż w Niemczech szansą zawodową dla lubelskiego technika' - fundusze europejskie Erazmus Plus
10-osobowa grupa uczniów klasy III O (technik budownictwa) Zespołu Szkół Budowlanych im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Lublinie odbywała w dniach 13.05. - 26.05.2018 praktykę zawodową w Schkeuditz niedaleko Lipska w Niemczech w ramach programu Erasmus Plus. Uczniowie realizowali projekt 'Staż w Niemczech szansą zawodową dla lubelskiego technika' w organizacji partnerskiej Vitalis GmbH.
-
Data publikacji: 05.06.2018Autor: Dariusz Kiszczak
'Surdoglottodydaktyka. Lekcje i zajęcia językowe dla uczniów niesłyszących i słabosłyszących' - materiały 'Wsparcie uczniów...' cz. IV
Prezentujemy książkę' Surdoglottodydaktyka. Lekcje i zajęcia językowe dla uczniów niesłyszących i słabosłyszących' (w wersji PDF) prof. Ewy Domagały-Zyśk z Instytutu Pedagogiki KUL Jana Pawła II, którą otrzymaliśmy do publikacji po 'Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej 'Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych' .
-
Data publikacji: 04.06.2018Autor: Dariusz Kiszczak
Motyw pracy na wsi w poezji młodopolskiej na podstawie 'Wożą gnój' Jana Kasprowicza
Pani Renata Sugier, nauczyciel języka polskiego w V Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Skłodowskiej – Curie w Lublinie jest autorką scenariusza lekcji języka polskiego w klasie II liceum ogólnokształcącego: 'Motyw przyrody tatrzańskiej i motyw pracy w poezji młodopolskiej -'Wożą gnój' Jana Kasprowicza'. Temat: 'Wożą gnój' Jana Kasprowicza - postawa zgody czy buntu?
-
Data publikacji: 28.05.2018Autor: Dariusz Kiszczak
'Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w środowisku rówieśniczym' - materiały pokonferencyjne "Wsparcie uczniów..." cz.III
9 maja br. odbyła się Ogólnopolska Konferencja Naukowa 'Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych', zamieszczamy kolejną publikację pokonferncyjną, tym razem książkę 'Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w środowisku rówieśniczym'(format PDF) pod red. prof. Ewy Domagały-Zyśk z Instytutu Pedagogiki KUL Jana Pawła II.