TIK w pracy nauczyciela
-
Data publikacji: 28.03.2024Autor: Barbara Bałdyga, Barbara Turska
Genialne narzędzie pracy w edukacji wczesnoszkolnej
Każdy nauczyciel jest zobligowany do realizacji założeń podstawy programowej. Pozostawiona jest mu poniekąd dowolność co do sposobu jej realizacji i doboru środków dydaktycznych. Jednak analizując podstawę programową nie sposób nie zauważyć coraz większego nacisku na wdrożenie nowoczesnych (cyfrowych) mediów dydaktycznych już od najmłodszych lat. Najbardziej rozbudowanym i oferującym najwięcej funkcji do przygotowania interaktywnych ćwiczeń jest Genial.ly (Genially).
-
Data publikacji: 28.03.2024Autor: Paulina Strugalska, Barbara Turska
Czekoladowe cukierki dla czarującej Celinki – różnicowanie głosek cz i c
Czapka czy capka, czukierek czy cukierek?... Z takimi dylematami borykają się uczniowie posiadający trudności z percepcją słuchową, których jest we współczesnym świecie, nastawionym na obraz, coraz więcej. Często szkoła jest środowiskiem, gdzie problem zostanie zauważony i oceniony, czy dane realizacje mieszczą się w normach rozwojowych.
-
Data publikacji: 28.03.2024Autor: Łukasz Bzowski, Barbara Turska
Smartfonowe aplikacje na lekcjach języka angielskiego
Wykorzystanie smartfona podczas lekcji może być skutecznym narzędziem edukacyjnym, umożliwiającym szybki dostęp do zasobów internetowych oraz aplikacji edukacyjnych, które mogą ułatwić proces nauki i zrozumienie materiału.
-
Data publikacji: 28.03.2024Autor: Magdalena Cios, Barbara Tuska
Cykl komórkowy i mitoza interaktywnie
Czy trudne do wyobrażenia zagadnienia cyklu komórkowego i mitozy da się przedstawić w taki sposób, żeby uczeń zbudował w swojej głowie wyobrażenie tych procesów? Można tego dokonać korzystając z technik informacyjno-komunikacyjnych.
-
Data publikacji: 28.03.2024Autor: Jadwiga Budzyńska, Barbara Turska
Wizytówka w aplikacji Canva to sposób na profesjonalną reklamę
Na lekcji informatyki każdy uczeń może zdobyć wiele praktycznych informacji. Niezależnie od kierunku kształcenia lub branży zawodowej coraz częściej jednym z ważniejszych elementów przygotowujących do pracy zawodowej staje się umiejętność samodzielnego lub zleconego formatowania np. profesjonalnych wizytówek jako formy dobrze przygotowanej reklamy.
-
Data publikacji: 28.03.2024Autor: Monika Fatyga, Barbara Turska
Kultura Europy w XVII wieku – lekcja historii z wykorzystaniem TIK
W codziennej pracy dydaktyczno-wychowawczej Canva jest narzędziem, które z powodzeniem pozwala na tworzenie ciekawych dla uczniów ogłoszeń, zaproszeń i dyplomów. Pozwala ona również na dostosowanie materiałów dydaktycznych dla uczniów z niepełnosprawnościami w zakresie edukacji historycznej.
-
Data publikacji: 28.03.2024Autor: Jacek Kudelski, Barbara Turska
Interaktywne metody przekazywania i utrwalania wiedzy na lekcji EDB
Technologia stanowi integralną część naszego życia codziennego, jej rola w procesie nauczania staje się coraz bardziej istotna. Dlatego też coraz więcej nauczycieli poszukuje innowacyjnych metod, aby uczynić lekcje ciekawszymi, bardziej interaktywnymi i skuteczniejszymi.
-
Data publikacji: 28.03.2024Autor: Jolanta Struk, Barbara Turska
Kształtowanie emocji z wykorzystaniem narzędzi TIK
Czy dzięki narzędziom TIK możemy poczuć i nauczyć się rozpoznawać lepiej emocje? Emocje to wszystko to, co odczuwamy; są nieodłączną częścią naszego życia – zostają one odzwierciedlone za pomocą mimiki naszej twarzy. Ich rozpoznawanie jest ważne w kontekście relacji społecznej – aby prawidłowo na nie zareagować, należy je właściwie rozpoznać.
-
Data publikacji: 28.03.2024Autor: Emilia Kalicka, Barbara Turska
Cyfrowa lekcja angielskiego
Czy lekcja oparta wyłącznie na materiałach cyfrowych i narzędziach TIK jest zarówno efektywna czy tylko efektowna? Czy narzędzia cyfrowe to tylko dekoracyjny dodatek do lekcji? A może jednak warto je stosować ze względu na dynamiczną i angażującą formułę?
-
Data publikacji: 19.03.2024Autor: Michalina Siwy, Barbara Turska
Technologia informatyczno-komunikacyjna jako narzędzie wspierające pracę z uczniem z SPE
W dzisiejszych czasach uczniowie potrzebują dużego zróżnicowania wykorzystywanych metod i form pracy. Potrzebują czegoś, co przyciągnie ich uwagę i sprawi, że zadanie będzie sprawiało wrażenie dobrej zabawy, a nie kolejnego ćwiczenia w danym dniu. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi szczególnie wymagają nieszablonowego podejścia w nauczaniu i pracy terapeutycznej.