Projekt systemowy
Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe - Zagrajmy o sukces w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Człowiek - najlepsza inwestycja
Informacje o projekcie
- Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
- Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty.
- Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grupy o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych.
Cel główny projektu
Wyższy poziom kompetencji kluczowych oraz osiągnięć poznawczych w grupie 2800 uczniów z terenów wiejskich i miejsko-wiejskich, osiągnięty do VIII 2013.
Cele szczegółowe
- Zmniejszenie nierówności w dostępie do różnych form zajęć pozalekcyjnych kształtujących poziom zdrowia fizycznego.
- Podwyższenie poziomu umiejętności z języka angielskiego.
- Podwyższenie poziomu kompetencji kluczowych w zakresie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych.
- Zmniejszenie nierówności w dostępie do różnych form zajęć pozalekcyjnych rozwijających kompetencje informatyczne i podniesienie poziomu tych kompetencji.
- Nabycie umiejętności w zakresie kompetencji społecznych.
Czas trwania projektu: od 15.12.2011 do 14.08.2013
Zadania szkół
Szkoły mają opracować programy rozwojowe i zrealizować je podczas dodatkowych zajęć rozwijających kompetencje kluczowe. W każdym z dwóch cykli zajęć będzie uczestniczyć po 56 grup uczniów, liczących 25 uczniów, wybranych z zachowaniem zasady równości płci. Do udziału w zajęciach dodatkowych zostaną zachęceni uczniowie mający trudności w uczeniu się, z utrudnionym dostępem do edukacji i zainteresowani podniesieniem poziomu kompetencji kluczowych. W grupach nieznacznie będą przeważać chłopcy. Nauczyciele prowadzący zajęcia w każdej ze szkół zostaną wyłonieni w trybie konkursowym. Początek realizacji zajęć edukacyjnych to styczeń 2012 roku.
Zajęcia mają ustalony wymiar godzin.
- Zajęcia sportowe - 30 % wszystkich godzin.
- Zajęcia z języka angielskiego - 20 % godzin.
- Zajęcia matematyczno-przyrodnicze (matematyka, biologia, fizyka, chemia) - 20 % wszystkich godzin.
- Zajęcia informatyczne - 20 % wszystkich godzin.
- Zajęcia psychologiczne - 15 % wszystkich zajęć.
Korzyści dla uczniów
Realizacja programów rozwojowych przez szkoły ograniczy problemy uczniów z grupy docelowej w następującym zakresie:
- dostępności do zajęć pozalekcyjnych rozwijających aktywność ruchową i umiejętności informatyczne,
- niskiego poziomu wiedzy z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i języka angielskiego,
- gospodarowania wolnym czasem,
- zagrożenia patologiami,
- motywacji do uczenia się, samodzielnego myślenia i działania.
Link bezpośredni do strony: Zagrajmy o sukces