Centrum LSCDN

Nowości

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2016/2017_po zmianie

Minister Edukacji Narodowej na podstawie art. 35 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U z 2016 r. poz. 1943, z późn. zm.) dokonał zmiany podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2016/2017:
1. Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży.
2. Rozwijanie kompetencji informatycznych dzieci i młodzieży w szkołach i placówkach.
3. Kształtowanie postaw. Wychowanie do wartości.
4. Podniesienie jakości kształcenia zawodowego w szkołach ponadgimnazjalnych poprzez angażowanie pracodawców w proces dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy.
5. Przygotowanie do wdrożenia od roku szkolnego 2017/2018 nowej podstawy programowej.

Kierunki realizacji zadań z zakresu nadzoru pedagogicznego obejmują:

  • w zakresie kontroli:

a) w publicznych szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych:
„Prawidłowość organizacji i funkcjonowania biblioteki szkolnej.”

b) w publicznych technikach i zasadniczych szkołach zawodowych:
„Realizacja kształcenia dualnego w ramach praktycznej nauki zawodu.”

  • w zakresie ewaluacji:

Ewaluacje problemowe (60% wszystkich ewaluacji w roku szkolnym):
W szkołach podstawowych, gimnazjach, szkołach ponadgimnazjalnych, placówkach kształcenia ustawicznego oraz ośrodkach dokształcania i doskonalenia zawodowego - w zakresie  wymagań:

- „Kształtowane są postawy i respektowane normy społeczne”;
- „Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji”.

Ewaluacje problemowe w zakresie wybranym przez kuratora oświaty na podstawie wniosków z nadzoru pedagogicznego (40% wszystkich ewaluacji w roku szkolnym).

W roku szkolnym 2016/2017 monitorowanie będzie obejmowało:
- „Liczbę uczniów technikum i zasadniczej szkoły zawodowej realizujących kształcenie dualne w ramach praktycznej nauki zawodu”.

Opcje strony

do góry