Data publikacji: 08.03.2022
Autor: Angelika Grzegorczyk, Bożena Jarmuł

Czytanie tekstu kultury z wykorzystaniem multimedialnych zasobów wydawnictwa GWO

Uczniowie w szkole ponadpodstawowej na lekcjach języka polskiego obcują nie tylko z literaturą, lecz także z szeroko pojętą sztuką. Na zajęciach pojawia się wiele tekstów kultury, które stanowią kontekst do analizowanego tematu.

Młodzież przygotowująca się do nowej matury powinna poszukiwać motywów literackich nie tylko w literaturze, ale również w pokrewnych dziedzinach kultury. Wykład dostępny na stronie Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego w dokładny sposób analizuje obraz ,,Sąd Ostateczny” Hansa Memlinga. Prezentacja treści ukazuje uczniom poprawną pracę z tekstem nieliterackim.

Zastosowanie technologii informacyjno-komunikacyjnej w postaci wykładu oraz wykorzystanie narzędzi takich jak Mentimeter i MS Forms w MS Teams pozwoliło zaktywizować uczniów, a zarazem przekazać wiedzę w atrakcyjny sposób. Uczniowie chętnie zaangażowali się w tematykę zajęć, z zainteresowaniem wysłuchali wykładu oraz uczestniczyli w ćwiczeniach. Cele lekcji zostały w pełni zrealizowane. Wykorzystanie narzędzia takiego jak Mentimenter pozwoliło zaangażować w pracę na lekcji wszystkie osoby obecne w klasie.

Zachęcamy do zapoznania się ze scenariuszem lekcji – Wizja apokalipsy w sztuce. Analiza obrazu ,,Sąd Ostateczny” Hansa Memlinga.

Angelika Grzegorczyk

Komentarz (0)

Dodaj komentarz
  • Brak komentarzy

Opcje strony

do góry