Data publikacji: 21.05.2021
Autor: Anna Bzowska-Kierepka, Barbara Turska-Paprzycka

Interaktywna podróż z Gajuszem Waleriuszem Katullusem

Aplikacja ThingLink przedstawia, jak można w bardzo ciekawy i nowoczesny sposób zaprezentować utwory poetyckie, których autorem jest jeden z najwybitniejszych liryków rzymskich Gajusz Waleriusz Katullus.

Prezentacje tworzone w ThingLink można wzbogacić o fotografie, linki do muzyki, zdjęcia, strony internetowe oraz filmy. Dołączone wiadomości, filmy, zdjęcia pojawiają się za każdym razem, gdy odbiorca porusza myszką nad obrazem. Prezentacja wykonana przy użyciu aplikacji ThingLink można osadzić na blogu, wybranej stronie internetowej lub podzielić się poprzez udostępnienie linku zainteresowanym osobom.

Autorefleksja

Do przygotowania prezentacji na lekcję otwartą z języka łacińskiego z zastosowaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej posłużyło mi interaktywne zdjęcie Forum Cezara w Rzymie, które umożliwiło uczniom odbycie ciekawej podróży w czasie i przestrzeni, aż do I w. p.n.e. Do tego zdjęcia zostały dołączone materiały w postaci plików audio, wideo oraz materiały w formie tekstu. Dodatkowym uzupełnieniem w prezentacji były liczne zdjęcia poety rzymskiego Katullusa i zdjęcia związane z tematyką jego utworów. Na ich podstawie uczniowie z łatwością określali znaczenie poszczególnych słów. Zamieszczone w prezentacji pliki audio np. pieśń 85 „Odi et Amo” sprzyjały poprawnej wymowie wyrazów. Dzięki tej metodzie uczniowie byli bardziej skoncentrowani i zaangażowani na lekcji. Zostały uruchomione różne rodzaje percepcji. Oryginalnym i przykuwającym uwagę elementem podczas czytania utworów okazał się czytnik immersyjny – idealne narzędzie dla uczniów zaczynających swoją przygodę z językiem łacińskim, dzięki niemu uczniowie mogli sprawdzić swój sposób narracji, jej tempo oraz wiedzę gramatyczną. Cele lekcji zostały w pełni zrealizowane.

Zapraszam do zapoznania się ze scenariuszem lekcji.

Anna Bzowska-Kierepka
Nauczycielka XXIX Liceum Ogólnokształcącego im.cc mjra H. Dekutowskiego PS. Zapora w Lublinie
Komentarz obserwatorów lekcji

Obserwatorzy lekcji otwartej z języka łacińskiego ocenili wysoko prezentowana lekcję. W ich opinii zajęcia były ciekawe, a materiał lekcyjny został przekazany w bardzo atrakcyjny i przystępny sposób. Na lekcji panowała miła i przyjazna atmosfera. Dzięki odpowiedniemu doborowi narzędzi TIK nauczycielka znacząco wpłynęła na sposób zdobywania wiedzy.

Komentarz (0)

Dodaj komentarz
  • Brak komentarzy

Opcje strony

do góry