Data publikacji: 23.04.2021
Autor: Zbigniew Matraszek, Barbara Turska-Paprzycka

TIK na lekcji języka angielskiego

Metody klasyczne i aktywne nauczanie języka angielskiego oraz narzędzia wsparcia ze strony Internetu, nagrań, multimediów, quizów itp. można ze sobą powiązać, aby jak najbardziej zainteresować i zmotywować uczniów do osiągnięcia celów lekcji.

Przykładem lekcji, która korzystała z całego zestawu różnych narzędzi TIK, była lekcja otwarta pt. School for Stars – Present Perfect and Past Simple, zrealizowana przez Zbigniewa Matraszka w Zespole Szkół Energetycznych im. prof. Kazimierza Drewnowskiego w Lublinie z przedmiotu Język angielski.

Podczas lekcji online prowadzonej w aplikacji MS Teams nauczyciel prowadził ćwiczenia konwersacyjne z poszczególnymi uczniami, wprowadzając do tematu zajęć poprzez rozmowę o ulubionej muzyce. Na ekranie udostępniał poruszane zagadnienia, zaprezentował film wyjaśniający tematykę lekcji, korzystał z materiałów z podręcznika, zamieszczał ćwiczenia w aplikacji WhiteBoard MS Teams oraz użył quizu w aplikacji Forms do sprawdzenia opanowania treści lekcji. Sposób prowadzenia lekcji świadczył o bardzo dobrym opanowaniu narzędzi TIK przez nauczyciela. Obserwatorzy zwrócili uwagę na duże zaangażowanie uczniów podczas całego przebiegu lekcji.

Autorefleksja prowadzącego

Cele lekcji zostały zrealizowane. Uczniowie chętnie podejmowali wszystkie formy pracy proponowane przez nauczyciela. Opowiadali o swoich upodobaniach muzycznych. Oceniając lekcję podkreślili, iż trudne do zapamiętania informacje okazały się łatwiejsze do zrozumienia po prezentacji filmu tematycznego. Przy prowadzeniu lekcji wykorzystującej różne środki dydaktyczne i metody pracy szczególną uwagę należy zwrócić na czas poświęcony poszczególnym zadaniom, ponieważ tempo pracy powinno być dość szybkie.

Zapraszam do zapoznania się z plikami zamieszczonymi poniżej artykułu: scenariuszem oraz załącznikami.

Zbigniew Matraszek
nauczyciel Zespołu Szkół Energetycznych im. prof. Kazimierza Drewnowskiego w Lublinie

Komentarz (0)

Dodaj komentarz
  • Brak komentarzy

Opcje strony

do góry