Objętość prostopadłościanu - konspekt lekcji matematyki w klasie 7
Chciałbym podzielić się konspektem lekcji pt. "Obliczanie objętości prostopadłościanu. Jednostki objętości", którą przeprowadziłem w klasie VII z wykorzystaniem narzędzi TIK. Pragnę zachęcić nauczycieli matematyki do wykorzystywania nowych technologi w nauczaniu i uczeniu się matematyki. Korzystałem z programu Geogebra oraz platformy Quizizz.com
Głównym celem lekcji w klasie VII było utrwalenie umiejętności obliczania objętości prostopadłościanu i operowania jednostkami objętości. Zob. konspekt lekcji.
Lekcję rozpoczęło przypomnienie definicji objętości oraz wzoru na objętość prostopadłościanu. Skupiono się też na jednostkach objętości sposobach ich przeliczania w ćwiczeniach praktycznych. Świetnym urozmaiceniem lekcji okazał się program Geogebra, w którym uczniowie mogli zobaczyć model przestrzenny bryły oraz zmiany jej objętości w zależności od danych.
Link do zasobu: https://www.geogebra.org/m/KMGu7tfK
Uczniowie wykonywali zadania z podręcznika dotyczące obliczania objętości prostopadłościanu i zamiany jednostek.
Podsumowaniem lekcji był autorski quiz podsumowujący zdobyte wiadomości i umiejętności. Został przygotowany i przeprowadzony na platformie Quizziz.com. Uczniowie wybierali odpowiedzi na pytania korzystając z przeglądarki internetowej lub aplikacji Quizizz dostępnej na urządzeniach mobilnych. Wysoki wynik świadczy o tym, że uczniowie bardzo dobrze opanowali materiał. Zauważyłem, że dzięki zastosowaniu metody Game-Based Learning uczniowie z większą motywacją podeszli do quizu.
Link do zasobu: https://quizizz.com/admin/quiz/5addf9dadeb242001a611ff4