Data publikacji: 08.02.2021
Autor: Dariusz Kiszczak
"Języki Obce w Szkole" nr 4/2020 - blended learning
W tym wydaniu "JOwS" wiele rozwiązań metodycznych, pomysłów i inspiracji z edukacji zdalnej, szczególnie dotyczące blended learningu.
W pandemii edukacja ma inną postać niż zwykle: odbywa się zdalnie albo w trybie mieszanym. Model ten, zwany z angielska blended learningiem, a także nauczaniem hybrydowym czy mieszanym, jest głównym tematem tego wydania „Języków Obcych w Szkole”. Autorzy artykułów zaprezentowali swoje spojrzenie na zagadnienie blended learningu w nauce języków, pokazując je z rozmaitych perspektyw, akcentując walory i punktując wady.
Ciekawe jest ukierunkowanie tych opracowań na ocenę prognostyczną: co będzie wartościowe w edukacji jutra, co nie rokuje pozytywnie, jak zmieni się szkoła po pandemii koronawirusa. W tekście Czy doświadczenie edukacji zdalnej zmieni polską szkołę? Doroty Uchwat-Zaród ogląd ten ma najszerszy horyzont.
Więcej info: "JOwS"