Centrum LSCDN

Lublin

Aktualnie znajdujesz się na:

4/2019 "Języki Obce w Szkole" - język polski jako obcy w nauczaniu

Nowy numer 4/2019 "Języków Obcych w Szkole" poświęcony problematyce uczenia języka polskiego jako języka drugiego i języka edukacji szkolnej.

W numerze rozważania na temat istoty statusu polszczyzny u osób ją znających (E. Lipińska i A. Seretny) oraz przyjrzeć się wynikom badania tempa czytania (po polsku) u Polaków i cudzoziemców (T. Moździerz).

Z perspektywy praktycznej zachęta do zapoznania się z działaniami podejmowanymi w kilku placówkach oświatowych w Polsce, w tym ze sposobami funkcjonowania tzw. oddziałów przygotowawczych i programów nauczania dla nich tworzonych (D. Bucko i A. Mikulska, A. Szulgan, K. Tu) czy z pracą z maturzystami we Francji (W. Sowa).

Szczegółowe analizy konkretnych faktów bywają niezmiernie inspirujące, dlatego tak ciekawe jest studium przypadku w artykule Anny Pezy i Grażyny Przechodzkiej.

Podpowiedzi metodyczne i sugestie poszukiwania materiału językowego można znaleźć w artykule opisującym wykorzystywanie mediów społecznościowych w nauczaniu Chińczyków (K. Furmaniak i A. Olkowska) oraz w relacji z poznańskich warsztatów z języka polskiego dla bardzo młodych przybyszów zza naszej wschodniej granicy (I. Czerniejewska, J. Karczewska).

Na końcu numeru fragmenty przepisów oświatowych dotyczących nauczania języka polskiego jako nieojczystego.

Info "JOwS"

Opcje strony

do góry