Centrum LSCDN

Lublin

Aktualnie znajdujesz się na:

"Kalejdoskop metodyczny" - warsztaty "JOwS" nauczyciele języków obcych

Zespół "Języków Obcych w Szkole" zaprasza na bezpłatne warsztaty metodyczne dla nauczycieli języków obcych 22 października br. w Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji Al. Jerozolimskie 142A (budynek West Station I) w Warszawie. Zróżnicowany i interesujący program warsztatów.

Link do rejestracji.

Oto wybrane tematy warsztatów wraz z opisem:
Dorota Kondrat, "Budowanie leksyki i pewności siebie przez ćwiczenia asocjacyjne"

W trakcie warsztatu zostaną zaprezentowane pomysły na nauczanie poprzez skojarzenia (asocjacje). Ćwiczenia ułożone są od tych przydatnych na poziomie podstawowym, przez średnio zaawansowany, do zaawansowanego. Ich cechą wspólną jest wzmacnianie samodzielności w budowaniu sieci semantycznej u uczniów, a co za tym idzie – powiększanie kompetencji językowej. Koncepcja ćwiczeń wykorzystujących asocjacje oparta jest na badaniach z zakresu lingwistyki i psychologii uczenia.

dr Justyna Deczewska, "Tekst, muzyka, kultura – piosenki na lekcjach języka obcego"

Piosenki na zajęciach języka obcego są z powodzeniem wykorzystywane jako podstawa ćwiczeń językowych oraz czynnik motywujący i urozmaicający naukę. Warto zwrócić także uwagę na ogromny potencjał kulturoznawczy piosenek i wykorzystać go w nauce języka. Piosenki bowiem, same stanowiąc tekst kultury, mają wielka wartość realio- i kulturoznawczą. Warsztat jest poświęcony zasadom doboru repertuaru, konstruowaniu ćwiczeń językowych i alternatywnym sposobom wykorzystania piosenek w procesie glottodydaktycznym.

Dorota Padzik, "Kreatywne nauczanie gramatyki według metody indukcyjnej"

Warsztat ma na celu przedstawienie metody indukcyjnej jako jednej z metod stosowanych w pracy nad gramatyką języka obcego. Punkt wyjścia stanowi refleksja nad znaczeniem gramatyki w nauczaniu języka obcego oraz porównanie metody dedukcyjnej i indukcyjnej. W części warsztatowej zostanie przeanalizowanych kilka ćwiczeń stworzonych według tej metody. Na ich podstawie podzieleni na grupy uczestnicy będą opracowywać własne nieschematyczne przykłady.

dr Emilia Podpora-Polit, "Tłumaczenie jako narzędzie rozwijania umiejętności językowych"

Tłumaczenia dwujęzyczne występują właściwie na każdej lekcji języka obcego: jeśli nie w podręczniku, to w... głowach uczniów. Wykorzystajmy ten fakt i uczyńmy z tłumaczeń przydatne narzędzie rozwijania umiejętności językowych. W trakcie warsztatu rozważymy, czy i kiedy warto stosować tłumaczenia bilingwalne na lekcji języka obcego (niemieckiego) oraz jak robić to w niebanalny sposób. Pomysłowe zadania, jak np.: zepsuty robot, to słowo brzmi znajomo, gramowniki, zawody z Tłumaczem Google to gwarancja udanych zajęć językowych dla uczniów w każdym wieku i na każdym poziomie.

Więcej info "JOwS"

Opcje strony

do góry