Centrum LSCDN
WAI3
-
serwis mobilny
-
dodaj do ulubionych
-
mapa serwisu
Centrum LSCDN
Centrum LSCDN
BIP
Spotkania doradców z nauczycielami
Moodle
Centrum Wymiany Wiedzy
Lifelong Learning Programme
FMP
Grosik
Noclegi

Nowości

Data publikacji 10.07.2017
Dariusz Kiszczak

Projekt językowy 'Wejdź w konwencję' dla młodzieży

Projekt ma zwrócić uwagę na rolę języka w budowaniu tożsamości i pokazać, jak poprawne korzystanie z różnych stylów i konwencji wpływa na komunikat, w jaki sposób pozwala precyzyjniej wyrażać myśli i konstruować swoje 'ja' również w sieci.

Instytut Filologii Polskiej KUL wraz z warszawską Fundacją Szkoła z Klasą, Instytutem Badań Literackich oraz Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego uczestniczy w projekcie 'Wejdź w konwencję', który został dofinansowany ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu Ojczysty – dodaj do ulubionych 2017.

Użytkowników Facebooka zaprosimy do zabawy konwencjami literackimi. Zainspirowała nas książka Ćwiczenia stylistyczne R. Queneau. Autor opisuje w niej jedną historię na 99 różnych sposobów. My zaproponujemy pięć:

gotycką (poniedziałki)
kryminalną (wtorki)
urzędową (środy)
poetycką (czwartki)
baśniową (piątki)

Uczestnicy zabawy tworzyć będą krótkie komunikaty (do 800 znaków) w tych właśnie konwencjach. Naszym zadaniem będzie zapewnienie odpowiednich inspiracji i materiałów. Zabawa rusza 31 lipca, ale na naszym Facebookowym profilu ciekawych wpisów możecie szukać już od 3 lipca. Najlepsze posty nagrodzimy i zbierzemy w publikacji podsumowującej projekt.

Szukajcie nas na Snapchacie, tam też będziemy dzielić się literackimi ciekawostkami. Zaglądajcie na naszą stronę – będziemy tu zbierać materiały, które mogą wam pomóc.
Bądźcie z nami na Facebooku, piszcie, eksperymentujcie i uczcie się przy okazji.

Więcej na stronach  Szkoła z Klasą Facebook

Bookmark and Share
Drukuj
pdf
Poleć stronę
Wstecz
Możesz skorzystać też z opcji:
W celu zapisania się na kurs musisz się zalogować.

Przypomnij hasło
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta:
zarejestruj się